Edisi Emak Super : Cara Melipat seprei karet..


I Love Pinterest. yes. karena disitu ada banyaaaaak banget gambar lucu, trik keren, cara berkebun yang oke, DIY (Do It Yourself) yang keren keren banget, yang belum pernah kesana, buruan kesana.... bisa berjam jam itu melototin Pinterest, eh apa aku aja ya yang begituh...

ini dia link-nya, Pinterest

Nah barusan aja, nih, waktu lagi mampir kesana dapet inih, keren sih, bagi emak emak yang ga punya asisten (kayak aku) pasti pernah deh ngerasain ribetnya nyetrika atau ngelipet seprei berkaret supaya rapi... nah ini ada caranya, biarpun pake bahasa  cas cis cus, jangan kawatir mak, ada fotonya juga, jadi kan jelas.,.. hehehhe...

  How many loads of laundry do you fold each week!?  We’re definitely in the double digits!  The craziest thing, my favorite laundry to fold is sheets because it looks like a lot when tossed on the couch, but is so fast to fold.  Do you know how to fold a fitted sheet?!  Like most tasks in life, a system makes it so manageable.  Here are Six Simple Steps to Folding Fitted Sheets!  Once you start you’ll never go back…
Step One.  Slip both hands into two adjacent, inside-out corners of the longer side of the fitted sheet.
Folding-Fitted-Sheets-1-ItsOverflowing
Step Two. Bring these sides together and tuck the folds together so that the right side of fabric is showing. Two sides down – two sides to go.
Step Three. Continue holding the tucked side in one hand and use your other hand to tuck the other two sides hanging together.
Step Four.  Bring the two doubled sides together so that all four tucked corners are folded neatly together.
Step Five.  Lay the folded fitted sheet on a flat surface, fold in the elastic edges, and straighten out any wrinkles.
Folding-Fitted-Sheets-ItsOverflowing-7
Step Six.  Continue folding until the fitted sheet is in the rectangle size you prefer in your linen closet.
It really is that simple and folding fitted sheets in a predictable way makes the task of putting it on the mattress so much easier!
And if you want to take it an extra step like my mom does, store the entire folded set inside one of the pillow cases!
Martha Stewart

Komentar

  1. hahaha thank you for sharing....suka sebel emang kalo harus setrika seprei.

    BalasHapus
  2. ooow gitu ya hehehe ketauan selama ini salah cara melipatnya aku. terima kasih ya

    BalasHapus
  3. Antenna Unit installation Made Painless

    Also visit my weblog syndrome

    BalasHapus
  4. Everything You will require To discover more regarding Dlp, Lcd Plus
    Projector Bulbs For instance the 265919

    Feel free to surf to my web blog - top 10 projectors

    BalasHapus
  5. A very good Sound System Is often a Important Part Of your house Theater Structure

    Feel free to visit my page ... Panasonic PT-AE7000

    BalasHapus
  6. What To search for In Tv set Projectors

    Also visit my web-site - Optoma hd33 projector

    BalasHapus
  7. wah, begitu toh caranya. aku suka jengkel sendiri kalau lipat seprei yang ada karetnya gitu. padahal pas dipasang malah lebih enak ya... hahaha. terima kasih sudah sharing, mbak :)

    BalasHapus
  8. Expert's Guide To purchasing A Electronic digital Projector Designed for Education Or maybe Business

    Also visit my web site: payday loans

    BalasHapus
  9. oh gtu hihihi aku mah asal deh lipetnya asal bisa ringkes aja trus masuk lemarin deh :P

    BalasHapus
  10. wah ilmu baru nih, kadang seprei yang ada karetnya suka bikin ribet

    BalasHapus
  11. Yap, betul sekali, pinterest emang gudangnya ide-ide menarik,hehehe..
    Btw, melipat sprei seperti gambar di atas itu ada videonya loh. Versi video lebih mudah dipelajari..
    Video-nya dapat dilihat disini: http://tipspraktisrumah.com/cara-pintar-melipat-sprei-dengan-cepat-dan-rapi/

    Salam.

    BalasHapus

Posting Komentar

Postingan populer dari blog ini

CAFE 339 - PEMATANGSIANTAR

Jengkol Deui..Jengkol Deui...

Dapet Hadiah..